Ångerrätt och reklamation
1. ÅNGERRÄTT
För att returnera produkten, fyll i angerblankett (du hittar det här), packa produkten säkert så att den inte skadas under transporten och skicka till adressen:
CK Home AB
Östermalmsgatan 99
591 60 Motala
Retur av en produkt är endast möjlig inom de första 14 dagarna efter ankomstdagen.
Vi accepterar inte returer om:
- Varor som är förseglade och förseglingen bryts av Konsumenten och Produkten därför inte kan returneras på lämpligt sätt av hälso- och hygienskäl. Exempel på detta är in-ear hörlurar/öronsnäckor, Bluetooth-headset eller tandvårds-, hårvårds-, kroppsvårds- och hårborttagningsprodukter såsom rakapparater och tandborstar.
- Varor som består av en förseglad ljud- eller videoinspelning eller ett förseglat datorprogram, om förseglingen bryts av konsumenten. Exempel är datorprogram, CD- och DVD-skivor, operativsystem, ljud- eller bildupptagningar för spel.
- Digitalt innehåll som tillhandahålls på annat sätt än genom ett fysiskt medium, om tillhandahållandet har påbörjats och avtalet innebär en skyldighet att betala för konsumenten. Som exempel kan nämnas datorprogram, spel, musik eller film där Konsumenten får tillgång till innehållet genom nedladdning eller streaming.
- Varor som är specialtillverkade enligt Konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel.
- Varor som snabbt kan försämras eller gå ut på datum (t.ex. livsmedel eller läkemedel).
Läsa mer i vår Köpevillkor.
2. REKLAMATION
2.1 Skadad under transport
Om ditt paket skadades under transporten ska du ta bilder av den skadade kartongen och be kuriren att fylla i och underteckna skaderapporten.
Skicka bilderna och det undertecknade protokollet till e-postadressen: [email protected]. Vi kommer att ge dig ytterligare instruktioner efter att ha mottagit ditt e-postmeddelande.
Vi accepterar inte reklamation om:
- Du inte skickar bilder och undertecknat protokoll till oss via e-post
- Det har gått mer än 7 dagar sedan paketet anlände
2.2 Tillverkningsfel
Efter ditt köp, inom 2 år, om du har hittat ett tillverkningsfel har du rätt att göra en reklamation.
Skicka ett e-postmeddelande till [email protected] med en beskrivning av felet och gärna med foton eller video som visar felet. Vi kommer att ge dig ytterligare instruktioner efter att ha mottagit ditt e-postmeddelande.
Läsa mer i vår Köpevillkor.